Skuteczność totemów reklamowych

 

W ostatnich latach możemy zaobserwować gwałtowny rozwój marketingu – zwłaszcza w sferach internetowych. Chociaż wszystko przenosi się obecnie do sieci, to jednak zwykłe reklamy zewnętrze nie tracą swojej mocy oddziaływania i cały czas przyczyniają się do dużego wzrostu zysków firm, które je stosują.

Wykorzystanie totemów reklamowych

totemy reklamowePrzechadzając się dowolną miejską ulicą, zaobserwować można niezliczoną niemal liczbę reklam – spotyka się je dosłownie na każdym kroku, w każdej alejce i na każdym rogu ulic. Nic w tym dziwnego, ponieważ charakteryzują się one wciąż bardzo wysoką skutecznością – według statystyk, mogą one zwiększyć zyski, jakie generuje dana firma o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. Dużą popularnością cieszą się tak zwane totemy reklamowe, czyli konstrukcje wielkogabarytowe, które z reguły ustawiane są nieopodal firm, chociaż można je również spotkać na obrzeżach miast, gdzie informują kierowców o tym, że mogą skorzystać z usług danej firmy pod takim a takim adresem. Na totemach znajduje się zazwyczaj logo firmy, godziny otwarcia oraz krótka informacja na temat tego, czym dana firma tak naprawdę się zajmuje. Niekiedy można też zaobserwować na nich różnego rodzaju chwytliwe hasła reklamowe, które świadczą o większym zaangażowaniu danej marki w marketing, który w dzisiejszych czasach – o ile dobrze poprowadzony – jest gwarantem sukcesu. Bez dobrej kampanii reklamowej współcześnie przedsiębiorcy nie mogą liczyć tak naprawdę na powodzenie.

Totemy są bardzo skutecznym sposobem na dotarcie do świadomości klienta przede wszystkim ze względu na ich wielkość – dzięki temu, że mogą mierzyć od kilku do nawet kilkunastu metrów wysokości, są po prostu bardzo dobrze widoczne z dużych odległości, co przyczynia się do tego, że klienci lepiej rozpoznają daną markę.